Våre tjenester

Vi forstår hvor mye ditt dyr betyr for deg, og legger stor vekt på service og personlig oppfølging.

Dyretannlege

Det er viktig med god tannhelse hos dyr. Vi har vi god kompetanse på tannbehandling og tannrens for dyr.

Hjertelidelser

Hjertelidelser blir mer vanlig hos hunder. Dette skyldes blant annet at hundenes levetid øker som følge av stadig bedre pleie.

ID merking

ID-merker du katten eller hunden din minsker risikoen for at de blir borte.
”Ta ansvar – ID-merk dyret ditt”

Indremedisin

Vi har god kompetanse og lang erfaring på indremedisin, samt et internasjonalt nettverk som bistår når det er nødvendig.

Inseminasjon

Inseminasjon kan brukes i situasjoner hvor naturlig paring mellom hannhund og tispe ikke er mulig.

Kirurgi

Vi utfører et bredt spekter av operasjoner, både akutte og planlagte med en velutstyrt kirurgisk avdeling med høy faglig kompetanse.

Kvalitetsfôr

Vi forhandler og anbefaler kvalitetsfôr til hund og katt. Ved å velge kvalitetsfôr til ditt dyr unngår du helseproblemer vi ofte ser som følge av «billigere» fôrtyper.

Laboratorium

I vårt laboratorium har vi kostbare blodanalysemaskiner som gjør at vi etter å ha tatt ut en blodprøve kan lese analyseresultatene på under en time.

Oppstalling

Vi har rom for oppstalling av dyr.
Det er ofte nødvendig å oppstalle dyr på klinikken, enten for utredninger, for behandling eller for kirurgi.

Poliklinikk

Her gjør vi vaksineringer, pass og attestutstedelser samt rutinemessige helseundersøkelser.

Røntgen

I kombinasjon med røntgen øker ultralyd muligheten for å foreta riktig diagnose av hund, katt og andre dyr.

Pleieprodukter

Vi forhandler og anbefaler høykvalitets shampo og pleieprodukter. Produktene vi selger er anbefalt av veterinære hudspesialister.

Ultralyd

Vi har avansert utstyr og god kunnskap innen ultralyd-diagnostisering. Dette er en naturlig del av en moderne dyreklinikks praksis.

Vaksiner

En vaksine sørger for at dyret er beskyttet mot virusinfeksjoner som i dag ikke kan behandles effektivt.

Ørebehandling

Kløende eller smertefulle ører er et vanlig problem hos våre hunder. Ytre ørebetennelse viser seg vanligvis med kløe og ubehag.

Øyeundersøkelser

Hund og katt rammes av de samme øyesykdommer som oss mennesker. Eksemplene er mange, noen medfører ubehag, andre ender i blindhet.